De la Iași la Sulina sau cum am descoperit Delta
Anul acesta am decis să facem o vacanță fără egal. Destinația aleasă: Delta Dunării. Prima etapa s-a desfașurat la Iași: pregătirea plecării. Nervi, telefoane, e-mailuri schimbate cu gazda de la pensiune, căutări pe Internet, iar telefoane și e-mailuri, mijloace de transport putine, cu legaturi proaste...In cele din urmă am reușit să avem, totuși, câteva certitudini în mare noastră incertitudine legată de destinația aleasă. Și a venit și ziua - sau mai exact - noaptea plecării. Agitația febrilă s-a stins în momentul urcării în tradiționalul, de acum, tren al litoralului Iași-Mangalia. Aglomerat ca și înainte de '89, când ducea Moldova la Mare, acceleratul cu pricina refuză orice drept al călătorilor la liniște - măcar - în vagoanele enorme, numite, deloc romantic "bou-vagon", unde orice compartimentare pare cu desăvârșire interzisă. Noroc cu vagonul cușetă (de 6 persoane, e drept, dar totuși cușetă), un adevărat lux pe ruta aceasta. În fine, urcăm și însoțitorul de tren ne verifică biletele, în timp ce ne informează, suav, că vor mai urca alte 4 persoane de la Vaslui. Nimic grav, gândim noi, fără a ști exact ce ne așteaptă. Vaslui: urcă două tinere doamne blonde, cu doi copii mici,schimbăm amabilitățile de rigoare, ele se instalează comod în compartiment și călătoria noastră continuă. Trenul "gonește", cu limitele impuse de o infrastructură feroviară șubredă, prin noaptea adâncă. Noi încercăm să moțăim, lungiți în paturi, asemenea unor fantome în niște sicriee deschise, frumos stivuite într-un cavou. Bucuria a fost de scurtă durată. Cam până la Țăndărei. Sau Făurei??!! Când trenul s-a oprit brusc timp de vreo oră, fără absolut nicio explicație, iar copiii din compartimentul nostru au început să plângă; mămicile s-au pus pe vorbit între ele, cu scurte pauze de țigară pe coridor. În condițiile date am preferat să-mi petrec ultimele trei ore ale călătoriei pe hol, admirând pustietatea Bărăganului, în timp ce zorii începeau să mijească timid anunțând o zi ploioasă de duminică. Într-un final fericit, pe la 6 dimineata am coborât în mica gară de la Medgidia. De acolo ne-am continuat drumul cu un infernal tren personal care timp de trei ore și ceva s-a târât până la Tulcea (133 KM), oferindu-ne șansa - rară pentru noi - de a cunoaște România profundă, eternă și fascinantă. Vecini de compartiment doi francezi, ușor debusolați, suportând cu stoicism binefacerile transportului feroviar, în regim privat. Am trecut și de acest obstacol și am ajuns Tulcea, de unde o navă rapidă ar fi trebuit să ne ducă la destinație. După o scurtă plimbare în port și câteva cumpărături de ultimă oră - între care și bilete de întoarcere pentru microbuz (am aflat absolut întâmplător că trebuie să le achiziționezi din timp și în niciun un caz în ziua plecării, chiar dacă ai făcut rezervare telefonică) - și așteptam cu nerăbdare îmbarcarea pentru Sf. Gheorghe. A sosit și ora cuvenită și - lovitură de teatru - nava rapidă s-a stricat și nu mai pleacă nimic spre Sfântu. Ce să faci? Ghinion. În aceeași situație mai sunt și alții. Protestăm, ne agităm...nimic. Să stai o noapte în Tulcea și să iei vaporul a doua zi dimineața sau să plătești cât nu face pentru o cursă cu șalupa până la destinație? Asta-i întrebarea...Costurile sunt tot pe acolo. Așa am învățat prima lecție a Deltei: să nu călătorești duminica. În cele din urmă, după alți nervi, boroscodeli și înjurături am ajuns la destinație spre uluirea gazdei noastre.
Anul acesta am decis să facem o vacanță fără egal. Destinația aleasă: Delta Dunării. Prima etapa s-a desfașurat la Iași: pregătirea plecării. Nervi, telefoane, e-mailuri schimbate cu gazda de la pensiune, căutări pe Internet, iar telefoane și e-mailuri, mijloace de transport putine, cu legaturi proaste...In cele din urmă am reușit să avem, totuși, câteva certitudini în mare noastră incertitudine legată de destinația aleasă. Și a venit și ziua - sau mai exact - noaptea plecării. Agitația febrilă s-a stins în momentul urcării în tradiționalul, de acum, tren al litoralului Iași-Mangalia. Aglomerat ca și înainte de '89, când ducea Moldova la Mare, acceleratul cu pricina refuză orice drept al călătorilor la liniște - măcar - în vagoanele enorme, numite, deloc romantic "bou-vagon", unde orice compartimentare pare cu desăvârșire interzisă. Noroc cu vagonul cușetă (de 6 persoane, e drept, dar totuși cușetă), un adevărat lux pe ruta aceasta. În fine, urcăm și însoțitorul de tren ne verifică biletele, în timp ce ne informează, suav, că vor mai urca alte 4 persoane de la Vaslui. Nimic grav, gândim noi, fără a ști exact ce ne așteaptă. Vaslui: urcă două tinere doamne blonde, cu doi copii mici,schimbăm amabilitățile de rigoare, ele se instalează comod în compartiment și călătoria noastră continuă. Trenul "gonește", cu limitele impuse de o infrastructură feroviară șubredă, prin noaptea adâncă. Noi încercăm să moțăim, lungiți în paturi, asemenea unor fantome în niște sicriee deschise, frumos stivuite într-un cavou. Bucuria a fost de scurtă durată. Cam până la Țăndărei. Sau Făurei??!! Când trenul s-a oprit brusc timp de vreo oră, fără absolut nicio explicație, iar copiii din compartimentul nostru au început să plângă; mămicile s-au pus pe vorbit între ele, cu scurte pauze de țigară pe coridor. În condițiile date am preferat să-mi petrec ultimele trei ore ale călătoriei pe hol, admirând pustietatea Bărăganului, în timp ce zorii începeau să mijească timid anunțând o zi ploioasă de duminică. Într-un final fericit, pe la 6 dimineata am coborât în mica gară de la Medgidia. De acolo ne-am continuat drumul cu un infernal tren personal care timp de trei ore și ceva s-a târât până la Tulcea (133 KM), oferindu-ne șansa - rară pentru noi - de a cunoaște România profundă, eternă și fascinantă. Vecini de compartiment doi francezi, ușor debusolați, suportând cu stoicism binefacerile transportului feroviar, în regim privat. Am trecut și de acest obstacol și am ajuns Tulcea, de unde o navă rapidă ar fi trebuit să ne ducă la destinație. După o scurtă plimbare în port și câteva cumpărături de ultimă oră - între care și bilete de întoarcere pentru microbuz (am aflat absolut întâmplător că trebuie să le achiziționezi din timp și în niciun un caz în ziua plecării, chiar dacă ai făcut rezervare telefonică) - și așteptam cu nerăbdare îmbarcarea pentru Sf. Gheorghe. A sosit și ora cuvenită și - lovitură de teatru - nava rapidă s-a stricat și nu mai pleacă nimic spre Sfântu. Ce să faci? Ghinion. În aceeași situație mai sunt și alții. Protestăm, ne agităm...nimic. Să stai o noapte în Tulcea și să iei vaporul a doua zi dimineața sau să plătești cât nu face pentru o cursă cu șalupa până la destinație? Asta-i întrebarea...Costurile sunt tot pe acolo. Așa am învățat prima lecție a Deltei: să nu călătorești duminica. În cele din urmă, după alți nervi, boroscodeli și înjurături am ajuns la destinație spre uluirea gazdei noastre.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu